F4 RC

MV Agusta F4 RC

39 990,-€

Guráž využiť nové technické riešenia. Pôvab značky s rozsiahlou a unikátnou históriou. Úspechy v kategórii superšportov, skúsenosti a neustály progres. pretek po preteku s ultra-rýchlimi derivátmi sériových strojov.

Všetko toto a ešte oveľa viac, odetá do rýchlych, prúdnicových karbónových kapôt, najvýkonnejšej, najrýchlejšej verzie modelu F4 aký bol kfrondetailfront2edy postavený.

Postavený pretekať… Postavený pre jazdu na superbike-ových tratiach. Zapáli sny a dokonale vyplní požiadavky aj najnáročnejších zákazníkov.  

RC, Reparto Corse: každý detail, aj ten ktorý na prvý pohľad nedáva zmysel bol tvorený a zamýšľaný striktne tak, aby priniesol bezkonkurenčné vlastnosti v preteku a neposlednom rade aby priniesol maximálne jazdecké potešenie. F4RC je najostrejším vyvrcholením projektu ktorý začal ako nezameniteľná F4. Model, ktorý vrátil značku MV Agusta “do hry”, zmenil od základu koncepciu superšportového motocykla. Vyhľadávaný a oceňovaný jazdcami po celom svete.  Nezameniteľná chuť a štýl pochádzajúca z tohto modelu je značná aj napriek tomu že zostáva verný technológii, ktorá ho robí unikátnym.  Absolútnym vrcholom sa tak stáva verzia F4RC v objeme 250 kusov, ktorá prichádza s celou radou špeciálnych komponentov vďaka čomu vzrástol maximálny výkon na ohromných 212 koní pri 13 600 ot./min. Zároveň sa zaraďuje medzi pokračovateľov vezií RR a rovnako má namierené za úspechom v seriály Superbike World Championship. Platné pravidlá drasticky limitujú rozmanitosť použitých komponentov a zmien, ktoré môžu byť vykonané na sériovom motocykli. V dôsledku týchto zmien, v záujme vytvoriť kompetitívny motocykel hneď do prvého preteku, bolo nutné upraviť technické špecifikácie s posadnutosťou pre detail maniaka. Hlavným znakom tohto motocykla bude v každom prípade hlavne exkluzivita. Stroj unikátny na prvý pohľad aj vďaka výbornému výberu farieb a použitej grafiky. Evidentne projektovaný pre okruh, rovnako tak jedinečný a nevídaný vďaka laku a komponentom. Tí , ktorí by chcelo úplne rovnakú grafiku na svojich motocykloch ako majú motocykle pretekajúce v seriály majstrovstiev, si musia vybrať len osobné číslo na prednú a spodné kapoty.  Výkon a nízka hmotnosť: naháňačka za týmito cieľmi je nekonečná.

Motor

Radový štvorvalec známy z verzie Corsa Corta , s centrálnym časovaním radiálnych ventilov, podstúpil celú radu modifikácii. Boli zamerané na zníženie už tak nízkej hmotnosti a zvýšenie výkonu. Túto kompaktnú pohonnú jednotku charakterizuje vŕtanie s priemerom 79mm a zdvih 50,9mm. Rovnako tak sú ručne skladané aby sa predišlo nepozornosti a chybám u každého jedného z 250 kusovej série.   Každý z týchto kusov má radiálne ventily a technické riešenia zdieľané s prvou verziou modelu F4. Rovnaké ventily, sacie aj výfukové, sú osadené na pružinách tak, aby došlo k zníženiu pohybujúcich sa hmotností a tak je jednoduchšie dosiahnuť maximálne otáčky motora. U každej verzie modelu F4 došlo k prepracovaniu mazacích kanálov k zvýšeniu dlhodobej spoľahlivosti a rovnako tak výkonov v špičke.  v záujme ďalšieho zníženia hmotnosti vytvorili technici MV Agusty celú radu komponentov vyrobených z horčíkovej zliatiny. Tá bola použitá hlavne na : kryte hlavy motora, kryte spojky, reťaze, odnímateľná radiaca páka, systém odvetrania kľuky, alternátor a kryty filtrov. Titánové skrutky ušetrili 1,1 kilogramu hmotnosti a ešte ďalej priblížili pohonnú jednotku k ortodoxným pretekárskym strojom.  Akoby ste od superbiku asi očakávali, odľahčovanie nezostalo len pri veľkých komponentoch… Táto snaha zasiahla aj: piesty, ojnice, kľukový hriadeľ… Všetko bolo navrhnuté k maximálne nízkej hmotnosti.  Veľká časť práce sa venovala aj oceľovým dielom ako: prevodové kolesá, hriadele, vačky… Všetko prešlo presnejším strojovým obrábaním pre odobratie aj posledného prebytočného gramu.mv_dettagli_0016_f4-rc-motore.png__540x380_q85_crop_upscaleengine3engine

Elektronika

Elektronická podpora systémov tejto verzie vďačí systému MVICS 2.0 (integrovaný systém manažmentu motora) , špeciálne vyvinutým inžinieri MV Agusta pre všetky ich modely. Riadiaca jednotka ELDOR sa stará o systém elektronického plynu a riadenie mapovania motora. Nachádza sa tu centrum pre sledovanie veľkého množstva parametrov a možností nastavenia.

  • Citlivosť plynovej rukoväte
  • Maximálny krútiaci moment
  • Brzdenie motorom
  • Odozva motora
  • Hranica obmedzovaća otáčok

Elektronická platforma obsahuje aj senzor náklonu motocykla, pričom použí tri gyroskopy a tri akcelerometre. Ďalším zdrojom informácii pre systém elektroniky sú senzory uhlovej rýchlosti kolies systému ABS  a následne po prechode algoritmom riadiaca jednotka vyhodnotí či je nutný zásah kontroly trakcie. Tá je nastaviteľná na ôsmych úrovniach a rovnako tak môže byť úplne  vypnutá. Systém EAS 2.0 (asistent radenia rýchlostí) dovoľuje zmenu prevodového stupňa (hore aj dole) bez použitia spojky, čo výrazne skracuje čas na jedno kolo.

Ako už bolo spomínané, aj sanie prešlo procesom optimalizácie. Sacie hrdlá a škrtiace klapky majú priemer 50mm a sú súčasťou systému TSS (premenlivá dĺžka sacieho potrubia). Vstrekovače paliva sú osadené v sade po dvoch vstrekoch na valec. Horná sada 4 vstrekovačov je súčasťou sústavy výrobcu Magneti Marelli. Táto sada sa stará o výkon vo hornom spektre otáčok. Druhá sada je od výrobcu menom Mikuni. pre maximalizovanie efektívnosti tejto sústavy boli použité chladené silikónové hadice.

Rám a podvozok

Počas celej histórie modelu F4 hral rám veľmi dôležitú úlohu. Spájal výhody odlišných technických riešení a tak môžeme jeho využitie vidieť u všetkých modelov MV Agusta. Predná časť rámu u verzie F4RC je ručne zváraná technológiou TIG z Chróm-Molybdénovej ocele a spodnú časť, ako je už štandardom, tvoria hliníkové odliatky, ktoré majú strojovo obrábané uloženia čapu uchytenia jednoramennej kyvnej vidlice. V opornom bode bola vytvorená mv_dettagli_0014_f4-rc-freni.png__540x380_q85_crop_upscalemv_dettagli_0015_f4-rc-telaio.png__540x380_q85_crop_upscalemožnosť výškového nastavenia a tak aj nastavenia rázvoru motocykla. V porovnaní s verziou F4RR zostali základné hodnoty nezmenené: rázvor 1430mm, uhol riadenia 23,5° a jednoramenná kyvná vidlica s dĺžkou 565mm.

Z výberu podvozkových komponentov je zjavné, že verzia F4RC bola inšpirovaná svetom pretekov a vyrobená pre svet pretekov. Vidlica, centrálna tlmiaca jednotka a tlmič riadenia sú striktne mechanickými časťami a vylúčili elektronické komponenty. Predná vidlica je model NIX30 so špeciálnym povrchom TiN od vyfukysvetoznámeho výrobcu Ohlins. Separátne je tu možné nastaviť kompresiu (ľavá noha) a odskok (pravá noha). Každá ma vlastné nastavenie predpätia pružín. Vzadu je tlmiaca jednotka od rovnakého výrobcu, model TTX36 s expanznou nádobou. Manuálne nastavenie kompresie a odskoku je zabezpečené skrz eloxované nastavovacie skrutky. Rovnako tlmič riadenia je od tohto výrobcu (Ohlins) a tiež je možné ho nastaviť mechanicky. Vďaka absencii riadiacej jednotky a mechanizmov nastavenia podvozku bolo u modelu F4RC možné udržať hmotnosť čo najnižšie. unikátnosť komponentov tohto motocykla je ďalej podčiarkovaná rozšíreným využitím karbónových vlákien na bočnej a dolnej kapotáži; prednom a zadnom blatníku; chrániče reťaze; horná časť airboxu; pravý a ľavý kryt náporového nasávania. 

Vyrobené z kovaného hliníka sú disky kolies vyrobené exkluzívne len pre túto verziu  inde ich nenájdete. Dokonca batéria bola kvôli hmotnosti použitá Lítiová typu Li-Po 12,8V 4Ah. Prvky nožného ovládania sú rovnako jedinečné a ponúkajú možnosť nastavenia polohy stúpačky. Na ľavej a teda radiacej páke je priamo umiestnený senzor systému EAS 2.0.

Hmotnosť

Aby sme ukázali ako veľmi exkluzívnym motocyklom je F4RC , pozrieme sa na to drobnohľadom. Oproti verzii F4RR je o celých 7 kilogramov ľahšia. To ale nie je všetko: Cena zahŕňa kompletnú sadu pre okruhové jazdenie, ktorý znížil hmotnosť o ďalších 6 kilogramov. Tak tlačí celkovú úsporu hmotnosti na hranicu 13 kilogramov, čo v tejto kategórii ohromujúce číslo. Po osadení exkluzívne odladeného výfuku Termignoni s vlastnou riadiacou jednotkou vyskočil výkon na magické číslo 212 koní pri 13 600 ot. /min.

Sada obsahuje:

           Titánový výfukový systém s karbónovou ochranou

           Odladená riadiaca jednotka;

           Karbónový kryt zadného sedadla;

           Kryt palivového hrdla s rýchlo otváraním

           Eloxované záslepky dier po demontáži zrkadiel

           Certifikát osvedčujúci, že motocykel je súčasťou série limitovanej na 250 kusov

chyba popis

Video

Vaše meno priezvisko/názov firmy (povinné)

Váš email (povinné)

Váš telefón (povinné)

Firma/FO/Súkromná osoba (vyberte)

Úver/Leasing/tretiny (vyberte)

Doba splácania (vyberte)

Akontácia (vyberte)

Poistenie PZP (vyberte)
ÁnoNie

Poistenie KASKO (vyberte)
ÁnoNie

Ak chcete urýchliť schvaľovanie priložte scan OP a VP

Predmet

Doplnujúce informácie

Farebné Varianty

F3 800RC 2
  • PEARL SHOCK RED / PEARL ICE WHITE

Doplnky

MV_Specialparts

Katalóg na stiahnutie

Katalóg titulna strana